3 Temmuz 2017 Pazartesi

Radyo Reklam Seslendirme

                                                                            REKLAM SESLENDİRMESİ


Radyo reklam seslendirmeleri günümüzde aracı seslendirme hizmeti veren ajanslar tarafından ya da radyo yayıncılığı yapan kuruluşun bünyesinde bulunan stüdyoda kayıt altına alınan radyo yayını içinde firmaların kendini tanıtması için yapılan seslendirme çalışmalarının tamamına radyo reklam seslendirmesi denmektedir.


Radyo reklam seslendirmesi göründüğü kadar kolay değil hatta çok zor olan seslendirme
alanlarından birisidir. Bunun sebebi eğer seslendirme konusunda uzman bir ekip veya personelle çalışmıyorsanız, seslendirmeyi kayıt altına alacak profesyonel bir kayıt sisteminiz yoksa yandınız... Yapılacak her türlü seslendirme size olumsuz yönde yansıyacaktır.

Radyo reklam seslendirmesinin bir başka zorluğu ise, radyo dinleyicisini etkilemekten geçmektedir bu epey zordur. Dinleyicinin o an radyoya kulak dikkatini vermesi tamamen sizin marifetinize kalmıştır…

Örneğin radyo reklam seslendirmesinde günümüzde etkili yere sahip bir takım anahtar kelimeler kullanırsanız ‘’bakarmısınız,hey size söylüyorum, olay olay,dikkat dikkat,imdat,flash haber,yılın fırsatı’’gibi kelimeler ile dinleyicinin dikkati çekilmek istenmektedir.

Fakat günümüzde bu tarz sinyal sesleri de dinleyicinin reklam algısını kırmadığından daha farklı çözüm yollarına gidilmektedir.

Radyo reklam seslendirmesinde,yöreye,kişiye,aileye özgü anahtar kelimeler hedef kitleye seslenişler gerekmektedir.

Örneğin hey çocuklar karne hediyeniz arçelik ten dendiği andan itibaren arçelik firmasının okula giden çocuk ve gençlere yönelik bir kampanya yaptığı ve kampanyalı ürünün bilgisayar,cep telefonu gibi ürün olacağı akla gelmektedir.

Radyo reklam seslendirmesinde,hangi alana, hangi sektöre ve hangi bölgeye reklam yapılacağı seslendirmen tarafından iyi bilinmesi gerekir ki seslendirmenin tonlaması ona göre ayarlansın.

Radyo reklamı seslendirmesi için kafanıza göre seslendirme yapmanız sizi epey uğraştıracağı için, öncelikle seslendirilecek materyal veya markanın içeriğinin yazıldığı metin dosyasını hazırlamanız gerekmektedir. Biz bu metin dosyasına kısaca reklam metni diyoruz.Reklam metni yine profesyonel ellerin yazabileceği, cümle bütünlüğü ve anlamını kaybetmeyen, imla kuralları ve vurgunun ön plana çıktığı reklam metinleri seslendiren kişi tarafından daha keyifli ve pozitif olarak
okunmaktadır.www.jingleturkiye.com adresimizden profesyonel seslendirmenlerimize ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Jingle(cıngıl) Nedir,Nasıl Yapılır

Jingle Türkçe’de şıngırdamak anlamına gelsede bu anlamın diğer benzer anlamları çalmak,çınlamak olduğundan reklam endüstrisi için kulla...